My status

 Keep running till the end of your journey ! 

Friday 27 May 2016

Review : Bloody Monday Season 1






  • Tajukブラッディ・マンデイ



  • Genre Action, suspense



  • Pelakon


Bloody Monday2-Haruma Miura.jpgBloody Monday2-Takeru Sato.jpgBloody Monday2-Michiko Kichise.jpg
     Haruma Miura                Takeru Satoh                 Michiko Kiseki
        
   (Fujimaru Takagi)             (Otoya Kujo)               (Maya Orihara)





  • Episod : 11



  • Lagu temaOver the rain ~Hikari no Hashi~ by flumpool





  • Sinopsis


Negara Jepun akan diserang oleh sekumpulan pengganas yang ingin menyebarkan virus di negara itu yang diseludup daripada negara Rusia. Virus tersebut dikenali sebagai Bloody X. Jadi sebuah organisasi yang menjaga keselamatan awam Jepun iaitu Third-i meminta pertolongan daripada Takagi Fujimaru juga dikenali sebagai Falcon, seorang hacker yang genius untuk mengetahui  apa yang telah terjadi di Rusia. Di sebalik kejadian ini, ayah Falcon yang merupakan ahli Third-i juga terlibat dengan kumpulan pengganas tersebut. Falcon menggunakan kemahirannya untuk memastikan kebenaran tentang keterlibatan ayahnya dengan kumpulan tersebut, Selain itu, dia terpaksa memastikan orang disekelilingnya selamat daripada ancaman kumpulan pengganas itu,


  • Rating : 5 / 5



  • Komen personal :


Superb! Non-lovey dovey story. Aku pernah tengok pelakon watak Falcon dalam drama Samurai Highschool. Bila aku tau dia berlakon dalam drama ni terus aku tengok. Aku suka reaksi muka dia waktu dia tengah menggodam. Yeah, aku suka watak dia dalam season 1 berbanding season 2. Sebab season 2 aku lagi suka dengan watak J. Senyuman dia... Fulamak!

Oh, kalau kau peminat Attack On Titan mesti tau movie manga ni.  Haruma Miuralah yang watak utama dalam movie tu. Mesti best ni!

Ok.

Jadi kalau anda tak sukakan drama cinta, aku cadangkan kau tengok drama ni, Best !

No comments:

Post a Comment

Followers